Ingen lyd

Indlæg og kommentarer om Pinnacle Studio
Besvar
Brugeravatar
Per Holmstrøm
Geografisk sted: Herlev

Ingen lyd

Indlæg af Per Holmstrøm » 1. maj 2020, 22:16

Efter at have opdateret Pinnacle Studio til version 23.2.0.290 (64 Bit) d. 30.4.20 kunne programmet ikke vise funktionen med forklaring (tekst i ramme) til cursorpilen når den "kom ind over" en bestemt funktionsknap. Det er en egenskab jeg sætter pris på virker. Efter råd fra Corels Chat-service, nulstillede jeg programmet i kontrolpanelet. Herefter virkede cursoren med forklarende tekst igen. Til gengæld er der nu ingen lyd ved afspilning af projekter eller lydkilder. Den eneste lyd der fremkommer er, når der gives en fejlkommando, f.eks. at en dialogboks er åben og en ny kommando gives. Så lyder advarselsignalet. Alle andre lydfunktioner end Pinnacle Studio 23 virker normalt
Jeg har sikret, at Windows 10 tillader separate programmer (Pinnacle Studio 23) at overtage lydfunktionen. Jeg har også søgt på, om der i Pinnacle Studio 23 er "en værktøjskasse"(Indstillinger), hvor der kunne være indstillingsmulighed for lyd. Uden held. Endnu engang har jeg nulstillet programmet. Men stadig ingen lyd!
Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med mit lydproblem?

Brugeravatar
Vanja
Geografisk sted: Rødovre

Re: Ingen lyd

Indlæg af Vanja » 13. maj 2020, 17:06

Måske noget lyddriver. Pinnacle har måske ikke kunne installere lyddriveren til lydkortet. Prøv at se om den er indlæst. Ellers er der nok kun den hårde vej. Afstallér, genstart og installér igen.
Vh Vanja

Besvar