Fra dårligt tidspunkt til inciterende film

Læg et link til din film og få kommentarer fra andre video-entusiaster
Besvar
Brugeravatar
BredoMobil

Fra dårligt tidspunkt til inciterende film

Indlæg af BredoMobil » 11. jan 2020, 21:55

Når jeg kører på jagt efter nye steder i naturen, kan lysforhold ofte drille.
Har ikke så mange valg når man gerne skal præstere 15 - 25 optagelses steder pr dag ; 3 - 400 / sommerhalvår uden alt for mange turister.
Enten kommer det i kassen' eller vent til et andet år 😢.
Videre til næste forsøg.
Så kommer redigering med kreativitet på prøve - især når musikken skal være den gratis.
Kan heller ikke bruge dagevis på een redigering når der skal laves 300 færdige redigeringer årligt.
Jeg tog springet og lod det udgive.
https://youtu.be/uAV-I1Xa68o
Utroligt hvad musikken kan gøre.
Helt galt?

Brugeravatar
Kurt Andersen

Re: Fra dårligt tidspunkt til inciterende film

Indlæg af Kurt Andersen » 12. jan 2020, 23:28

Jeg må erkende, at selv om du har fundet noget god musik, så er modlyset ret så irriterende. Bl.a. når det ind i mellem blænder så meget, at billedet helt blænder ud. Jeg havde så nok hellere set nogle billeder fra turen tilbage til bilen, men det giver så det problem, at du med filmen vel gerne vil vise, hvordan man finder frem til stedet.

Brugeravatar
BredoMobil

Indlæg af BredoMobil » 13. jan 2020, 07:04

Tak for kommentar. :)
Ja det modlys lukker undertiden helt for billedet, og måske det ligefrem forøger spændingen ved det usete. Som når det tordner og lyner i natten og billeder kun kommer i blink - hvad træder der ind i næste scene? - den grå grevinde ? 😱 ☺️
Skrev "barok" indledende med småt for at man relaterer til tonerne fra et spinette - datidens klaver.
Fremgangsmåden er tiden, efterhånden som man kommer til stedet. Så ud fra jeg har anvendt denne læst' til mere end 1300 film ville det virke forvirrende at lave filmen tilbage til parkeringspladsen.
Kunne selvfølgelig også have fundet mulighed ved at vende tilbage en time senere, som en mindre omvej, men blev først klar over hvor galt det var ved begyndelsen af redigeringen.
Redigering er efter min mening den største kunst og håndværk, såfremt man har friheden til fuld kreativitet. Når blot publikum kan følge udtryksformen.
Fortæller man foran børn en sørøverhistorie', får man omgående respons, men når man laver film for en særlig gruppe voksne, skal man kende lidt til sit ansigtsløse publikum.
Selv om jeg har lavet mange film af denne type, lærer jeg gudskelov nye ting hele tiden.
Det er det som kan gøre redigering spændende og udfordrende.

Brugeravatar
HSChristiansen

Indlæg af HSChristiansen » 15. jan 2020, 13:35

Ja musikken betyder meget, jeg går meget op i at få den til at passe til billederne, på denne syntes jeg den underbygger filmen rigtig godt.
https://www.youtube.com/watch?v=ntTjmIzjORg

Brugeravatar
BredoMobil

Indlæg af BredoMobil » 15. jan 2020, 15:09

HSChristiansen, det var da et godt eksempel på hvordan man varierer musikken alt efter hvad man ser.

En musik som virker stærkt kan lyfte fascinationen højt op, og har man klip og tid nok til at lede publikum i rette stemning kan det virkelig rykke'.
https://youtu.be/FF1mh1wqFwg

Besvar